Декан: тел. +375 (17) 3112278, каб. 34, внутр. тел. 111
Секретарь: тел. +375 (17) 3112278, каб. 34, внутр. тел. 236
Заместитель декана по учебной работе
тел. +375173112283, внутр. тел. 417
3 этаж, каб. 35
тел. +375173112283, внутр. тел. 417
3 этаж, каб. 35
тел. +375173112284, внутр. тел. 418
3 этаж, каб. 31
E-mail: history@bspu.by
Поиск по сайту:
Калі вас цікавяць мінулае і сучаснасць, калі вы разумееце важнасць захавання гістарычнай спадчыны – будзем рады вас бачыць на гістарычным факультэце, якому ў 2023 г. споўнілася 105 гадоў.
На 3 кафедрах факультэта працуюць высокакваліфікаваныя выкладчыкі, у ліку якіх 5 дактароў гістарычных навук, прафесараў і 28 кандыдатаў навук, дацэнтаў. Асаблівая ўвага надаецца вывучэнню профільных дысцыплін: гісторыі Беларусі, сусветнай гісторыі, гісторыі славянскіх народаў і інш. Студэнтам выкладаецца шэраг грамадазнаўчых (філасофія, паліталогія, эканоміка і інш.), а таксама дапаможных гістарычных дысцыплін (археалогія, эпіграфіка, геральдыка, нумізматыка, храналогія, крыніцазнаўства і інш.).
Падчас навучання студэнты праходзяць вучэбныя і вытворчыя практыкі: на малодшых курсах – валанцёрскую, гісторыка-краязнаўчую і музейна-архіўную, на старшых – педагагічную (у школах, гімназіях і дзіцячых аздараўленчых летніках). Таксама будучыя гісторыкі маюць магчымасць прымаць удзел у археалагічных раскопках.
У складзе 5 студэнцкіх навукова-даследчых лабараторый (СНДЛ) будучыя спецыялісты пад кіраўніцтвам выкладчыкаў распрацоўваюць асобныя тэмы ў галіне айчыннай і сусветнай гісторыі, методыкі выкладання гісторыі. Па выніках дзейнасці факультэцкая СНДЛ «Спадчына» ўваходзіць у лік лепшых у БДПУ. Студэнты знаёмяцца з арганізацыяй музейнай справы, займаюцца аднаўленнем і пошукам новых артэфактаў, звязаных з гісторыяй развіцця ўніверсітэта. Так, пры іх непасрэдным удзеле была мадэрнізавана экспазіцыя музея БДПУ.
Факультэт мае трывалыя навуковыя сувязi са шматлiкiмi ўстановамi адукацыi Беларусi і замежжа. Студэнты задзейнiчаны ў мiжнародных праграмах, выступаюць на навуковых мерапрыемствах, разам са сваiмi выкладчыкамi рэалiзуюць сумесныя праекты з ДУ «Дзяржаўны мемарыяльны комплекс “Хатынь”», Нацыянальным гістарычным музеем і Нацыянальным архiвам Рэспублікі Беларусь, распрацоўваюць маршруты адукацыйных экскурсiй. Сярод будучых настаўнікаў гісторыі ёсць пераможцы i лаўрэаты прафеciйных i навуковых конкурсаў. Менавiта студэнт-гiсторык быў абраны ў 2020 г. Маладзёжным паслом Мэты ўстойлiвага развiцця № 4 «Якасная адукацыя». Крокам да пашырэння адукацыйных магчымасцей стала рэалізацыя праграм акадэмiчнай мабiльнасцi сумесна з Еўразiйскiм нацыянальным унiверсiтэтам iмя Л.М. Гумiлёва (г. Астана, Рэспублiка Казахстан), Паўночным (Арктычным) федэральным універсітэтам імя М.В. Ламаносава (г. Архангельск, РФ).
Нашы выпускнікі працуюць па ўсёй краіне – ва ўстановах адукацыі, музеях, архівах, бібліятэках, аналітычных цэнтрах, органах дзяржаўнага кіравання. Сярод іх – начальнік упраўлення адукацыі, навукі і культуры Адміністрацыі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь А.У. Канойка; міністр адукацыі Рэспублікі Беларусь (2016–2021), старшыня Цэнтральнай выбарчай камісіі Рэспублікі Беларусь І.В. Карпенка; акадэмiк, акадэмік-сакратар аддзялення гуманiтарных навук i мастацтваў НАН Беларусі А.А. Каваленя; намеснік старшыні Пастаяннай камісіі па адукацыі, культуры і навуцы Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь В.В. Даніловіч; прарэктар па метадычнай рабоце ДУА «Акадэмія адукацыі» В.В. Гінчук; дырэктар Нацыянальнага гістарычнага музея Рэспублікі Беларусь А.В. Храмы; дырэктар Нацыянальнага архіва Рэспублікі Беларусь А.К. Дземянюк.
Кожны, хто вучыцца на гістарычным факультэце, авалодвае спецыяльнымі ведамі і ўменнямі, без якіх не можа абысціся сапраўдны прафесіянал. Нашы выхаванцы маюць цудоўныя магчымасці раскрыць сябе ў вучобе, навуцы, грамадскай і валанцёрскай дзейнасці, творчасці і спорце.
Мы запрашаем усіх, хто неабыякавы да гісторыі Бацькаўшчыны і хоча стаць сапраўдным настаўнікам, паступаць на гістарычны факультэт!
Информация по специальности 6-05-0113-01 Историческое образование:
В результате освоения содержания учебного плана на дневной (срок обучения – 4 года) и заочной (срок обучения – 5 лет) формах получения образования обучающиеся по специальности 6-05-0113-01 Историческое образование получат возможность изучить прошлое человечества с древнейших времен до современности, а также реализовать свой профессиональный педагогический потенциал в учреждениях образования. На протяжении обучения на I и III (IV – для заочной формы получения образования) курсах будущие учителя истории ознакомятся с содержанием общеобразовательных, педагогических и исторических дисциплин. Кроме того, обучающимся I–III курсов предлагаются факультативные дисциплины, дополняющие и расширяющие приобретаемое образование. По окончании III курса обучающиеся приступают к профилизации по одному из трех направлений: «Обществоведческие дисциплины», «Мировая художественная культура», «Экскурсионно-краеведческая работа». В рамках профилизаций студентам предлагается изучить ряд соответствующих специальных и вариативных дисциплин. Теоретическое обучение органично взаимосвязано с прохождением обучающимися следующих учебных и производственных практик:
учебные практики:
историко-краеведческая;
ознакомительная;
музейно-архивная;
учебно-поисковая.
производственные практики:
педагогическая;
педагогическая в воспитательно-оздоровительных учреждениях образования;
педагогическая преддипломная
Умения и навыки научно-исследовательской деятельности обучающиеся приобретут в ходе написания трех курсовых работ по психолого-педагогическим и историческим дисциплинам, а также квалификационной дипломной работы (в рамках итоговой аттестации).
Получаемые навыки, компетенции:
умение определять основные этапы и закономерности социально-культурного развития человека и общества;
владение основами исследовательской деятельности;
способность осуществлять поиск, анализ и синтез информации;
способности саморазвития и совершенствования в профессиональной деятельности;
способность разрабатывать и реализовывать методики и педагогические технологии;
способность самоорганизации и самообразования;
умение проектировать траектории своего профессионального роста и личностного развития;
умение осуществлять педагогическую работу.
Знания в соответствующих областях:
всемирная история, история Беларуси, методика преподавания истории в школе.
Возможные организации для трудоустройства:
учреждения образования, научные учреждения, учреждения культуры, государственные органы, музеи, архивы.
Примерные должности служащих:
учитель истории, преподаватель, научный сотрудник, научный работник (исследователь), ученый секретарь, сотрудник управления по образованию, сотрудник музея, сотрудник архива, руководитель и заместитель руководителя учреждения образования.